Tygodniowy zdrowy jadłospis dla całej rodziny

10873568_881099431914738_5859447735713126089_o

http://matkapogodzinach.blox.pl/html

Czas jesienno ­ zimowy to czas większego narażenia na infekcje ze względu na zimno, wilgoć panującą na powietrzu a suchość i gorąco w przegrzanych mieszkaniach.

W tym okresie nasza rodzina potrzebuje dobrego wsparcia układu odpornościowego, co możemy zapewnić każdego dnia poprzez odpowiednie żywienie, aktywność fizyczną, odpowiednią ilość snu i pielęgnowanie wilgotności i temperatury w naszych domach mieszkalnych….

Z wymienionych aspektów jednym z najważniejszych jest żywność. Żywność może być dla nas lekarstwem i najlepszą profilaktyką zdrowia. Żadna tabletka medykamentu czy suplementu nie zastąpi naturalne zdrowego żywienia.

Jesienią i zimą jedzmy ciepłe posiłki z dodatkiem świeżych ziół i przypraw które będą działać rozgrzewająco ale i też będą działać przeciw wirusowo, bakteryjnie…

Poniedziałek

Śniadanie
Owsianka gotowana na wodzie z płatkami migdałowymi , siemieniem lnianym, suszonymi morelami na słońcu i owocami goi z dodatkiem cynamonu cejlońskiego

Kawa zbożowa z mlekiem ryżowym

II Śniadanie

Torttila z pełnego ziarna z rukolą lub zieloną sałatą, czerwoną fasolką i grilowaną kolorową papryką z dipem chrzanowo ­ jogurtowym

Sok świeży z marchewki z odrobiną kłącza imbiru

Obiad

Zupa dyniowa z kurkumą i imbirem posypana prażonym słonecznikiem

II danie

Ryż brązowy z potrawką z ciecierzycy, papryki, bakłażana i cebuli Podwieczorek

Zapiekane jabłka z cynamonem, amarantusem i migdałami i marmoladą śliwkową bez cukru Kolacja

Kasza gryczana z olejem lnianym z kiszonym ogórkiem i pieczonym burakiem z serkiem kozim.

Herbata rumiankowa

Wtorek

Śniadanie
Herbata imbirowo ­ miodowa
Jajecznica ze szczypiorkiem, chleb orkiszowy na zakwasie

II danie

Bułka z ziarnami z humusem i ogórkiem kiszonym

Sok jabłkowo ­ buraczany

Obiad

Zupa krupnik na wywarze warzywnym z kaszą jęczmienną II danie naleśniki ze serem i szpinakiem na ostro

Podwieczorek
Kisiel z soku malinowego z pokrojona gruszką

Kolacja
Zapiekane ziemniaczki i babtaty z oliwą z oliwek, rozmarynem, kolorowym pieprzem. Brokuła parowana posypana prażonym ziarnem sezamu

Herbata z dzikiej róży

Środa

Śniadanie
Napój miodowo ­ cytrynowy z dodatkiem kurkumy
Kasza jaglana z duszonym jabłkiem płatkami migdałowymi i cynamonem

II Śniadanie
Bułka z ziarnami serek biały z kiełkami rzodkiewki, sałatą Garść prażonych nerkowców z rodzynkami
Obiad
Barszcz czerwony z Jasiem
II śniadanie

Pierogi z zieloną soczewicą i czosnkiem

Podwieczorek

Talarki ryżowe z tahini i melasą z karobu

Kolacja

Bakłażan grilowany zapiekany z kaszą jaglaną i papryką czerwoną polany sosem pomidorowym i posypany serem żółtym

Herbata z melisy

Czwartek

Śniadanie
Owsianka z siemieniem lnianym, z gruszką i cynamonem z dodatkiem jogurtu naturalnego. Posypana sezamem prażonym

II Śniadanie

Muffinki z startymi warzywami
Sok wyciskany z owoców cytrusowych z dodatkiem goździków

Obiad
Zupa porowa krem z grzankami
II danie
Kasza gryczana z olejem lnianym, kotlety z fasoli, buraczki na ciepło

Podwieczorek

Sezamki na miodzie
Kompot z jabłek i cynamonem

Kolacja
Tosty z masłem z awokado i czosnkiem i duszonymi pomidorami Hebrata melisa z jabłkiem

Piątek

Śniadanie

Bułka z ziarnami z pastą z jajek ze szczypiorkiem. Herbata roiboos

II Śniadanie
Naleśniki z duszonymi owocami z cynamonem i goździkiem

Obiad
Zupa ogórkowa z kaszą jaglaną i ziemniakami

II danie Tarta ze szpinakiem, czosnkiem i serem mozarellą Kolacja
Makaron pełnoziarnisty z pesto z bazylii, nerkowców….

Sobota

Śniadanie

Granola z mlekiem migdałowym
II śniadanie
Koktajl z świeżego ananasa, mango z imbirem i kurkumą

Obiad
Zupa z soczewicy czerwonej z komosą ryżową
II Danie

Ziemniaki, kotlet z selera w panierce, groszek zielony z marchewką

Podwieczorek

Gotowana gruszka w przyprawach korzennych polana gorzką czekoladą

Kolacja

Kluseczki ziemniaczano dyniowe z surówką z surówką z czerwonej kapusty

Niedziela

Śniadanie

Kasza jaglana z migdałami polana musem z mrożonych borówek i jogurtem naturalnym Herbata cynamonowa

II śniadanie

Chleb orkiszowym z serem białym i miodem Herbata imbirowa

Obiad
Zupa brokułowa krem z prażonymi pestkami dyni

II Danie

Nadziewane papryki z kaszami i duszonymi warzywami w sosie pomidorowym Podwieczorek
Ciasto migdałowe ze skórką pomarańczy

Kolacja
Bułeczki nadziewane z duszonymi warzywami i zapiekane z serem

0

Emilia  Lorenc – diagnosta laboratoryjny, doradca dietetyczny,  MACSLM, NTOI, łączy w swojej pracy starożytną mądrość medycyny naturalnej i nowoczesne odkrycia medycyny akademickiej. Na co dzień dba wraz z mężem lekarzem o zdrowie całych rodzin w Polsce i poza jej granicami (lorencmedical.com). Prowadzą Fundację Instytut Medycyny Integracyjnej, w ramach której realizują kampanię na rzecz naturalnej diety w przedszkolach „Zdrowy Przedszkolak”

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia z matematyki i programowania
Nauki ścisłe
Zajęcia z matematyki i programowania
ul. Torfowa 4, Kraków
Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny
Wychowanie
Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny
okolice Warszawy
Angielski dla dzieci
Języki obce
Angielski dla dzieci
Polska
or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?