Tygodniowy zdrowy jadłospis dla całej rodziny

10873568_881099431914738_5859447735713126089_o

http://matkapogodzinach.blox.pl/html

Czas jesienno ­ zimowy to czas większego narażenia na infekcje ze względu na zimno, wilgoć panującą na powietrzu a suchość i gorąco w przegrzanych mieszkaniach.

W tym okresie nasza rodzina potrzebuje dobrego wsparcia układu odpornościowego, co możemy zapewnić każdego dnia poprzez odpowiednie żywienie, aktywność fizyczną, odpowiednią ilość snu i pielęgnowanie wilgotności i temperatury w naszych domach mieszkalnych….

Z wymienionych aspektów jednym z najważniejszych jest żywność. Żywność może być dla nas lekarstwem i najlepszą profilaktyką zdrowia. Żadna tabletka medykamentu czy suplementu nie zastąpi naturalne zdrowego żywienia.

Jesienią i zimą jedzmy ciepłe posiłki z dodatkiem świeżych ziół i przypraw które będą działać rozgrzewająco ale i też będą działać przeciw wirusowo, bakteryjnie…

Poniedziałek

Śniadanie
Owsianka gotowana na wodzie z płatkami migdałowymi , siemieniem lnianym, suszonymi morelami na słońcu i owocami goi z dodatkiem cynamonu cejlońskiego

Kawa zbożowa z mlekiem ryżowym

II Śniadanie

Torttila z pełnego ziarna z rukolą lub zieloną sałatą, czerwoną fasolką i grilowaną kolorową papryką z dipem chrzanowo ­ jogurtowym

Sok świeży z marchewki z odrobiną kłącza imbiru

Obiad

Zupa dyniowa z kurkumą i imbirem posypana prażonym słonecznikiem

II danie

Ryż brązowy z potrawką z ciecierzycy, papryki, bakłażana i cebuli Podwieczorek

Zapiekane jabłka z cynamonem, amarantusem i migdałami i marmoladą śliwkową bez cukru Kolacja

Kasza gryczana z olejem lnianym z kiszonym ogórkiem i pieczonym burakiem z serkiem kozim.

Herbata rumiankowa

Wtorek

Śniadanie
Herbata imbirowo ­ miodowa
Jajecznica ze szczypiorkiem, chleb orkiszowy na zakwasie

II danie

Bułka z ziarnami z humusem i ogórkiem kiszonym

Sok jabłkowo ­ buraczany

Obiad

Zupa krupnik na wywarze warzywnym z kaszą jęczmienną II danie naleśniki ze serem i szpinakiem na ostro

Podwieczorek
Kisiel z soku malinowego z pokrojona gruszką

Kolacja
Zapiekane ziemniaczki i babtaty z oliwą z oliwek, rozmarynem, kolorowym pieprzem. Brokuła parowana posypana prażonym ziarnem sezamu

Herbata z dzikiej róży

Środa

Śniadanie
Napój miodowo ­ cytrynowy z dodatkiem kurkumy
Kasza jaglana z duszonym jabłkiem płatkami migdałowymi i cynamonem

II Śniadanie
Bułka z ziarnami serek biały z kiełkami rzodkiewki, sałatą Garść prażonych nerkowców z rodzynkami
Obiad
Barszcz czerwony z Jasiem
II śniadanie

Pierogi z zieloną soczewicą i czosnkiem

Podwieczorek

Talarki ryżowe z tahini i melasą z karobu

Kolacja

Bakłażan grilowany zapiekany z kaszą jaglaną i papryką czerwoną polany sosem pomidorowym i posypany serem żółtym

Herbata z melisy

Czwartek

Śniadanie
Owsianka z siemieniem lnianym, z gruszką i cynamonem z dodatkiem jogurtu naturalnego. Posypana sezamem prażonym

II Śniadanie

Muffinki z startymi warzywami
Sok wyciskany z owoców cytrusowych z dodatkiem goździków

Obiad
Zupa porowa krem z grzankami
II danie
Kasza gryczana z olejem lnianym, kotlety z fasoli, buraczki na ciepło

Podwieczorek

Sezamki na miodzie
Kompot z jabłek i cynamonem

Kolacja
Tosty z masłem z awokado i czosnkiem i duszonymi pomidorami Hebrata melisa z jabłkiem

Piątek

Śniadanie

Bułka z ziarnami z pastą z jajek ze szczypiorkiem. Herbata roiboos

II Śniadanie
Naleśniki z duszonymi owocami z cynamonem i goździkiem

Obiad
Zupa ogórkowa z kaszą jaglaną i ziemniakami

II danie Tarta ze szpinakiem, czosnkiem i serem mozarellą Kolacja
Makaron pełnoziarnisty z pesto z bazylii, nerkowców….

Sobota

Śniadanie

Granola z mlekiem migdałowym
II śniadanie
Koktajl z świeżego ananasa, mango z imbirem i kurkumą

Obiad
Zupa z soczewicy czerwonej z komosą ryżową
II Danie

Ziemniaki, kotlet z selera w panierce, groszek zielony z marchewką

Podwieczorek

Gotowana gruszka w przyprawach korzennych polana gorzką czekoladą

Kolacja

Kluseczki ziemniaczano dyniowe z surówką z surówką z czerwonej kapusty

Niedziela

Śniadanie

Kasza jaglana z migdałami polana musem z mrożonych borówek i jogurtem naturalnym Herbata cynamonowa

II śniadanie

Chleb orkiszowym z serem białym i miodem Herbata imbirowa

Obiad
Zupa brokułowa krem z prażonymi pestkami dyni

II Danie

Nadziewane papryki z kaszami i duszonymi warzywami w sosie pomidorowym Podwieczorek
Ciasto migdałowe ze skórką pomarańczy

Kolacja
Bułeczki nadziewane z duszonymi warzywami i zapiekane z serem

0

Emilia  Lorenc – diagnosta laboratoryjny, doradca dietetyczny,  MACSLM, NTOI, łączy w swojej pracy starożytną mądrość medycyny naturalnej i nowoczesne odkrycia medycyny akademickiej. Na co dzień dba wraz z mężem lekarzem o zdrowie całych rodzin w Polsce i poza jej granicami (lorencmedical.com). Prowadzą Fundację Instytut Medycyny Integracyjnej, w ramach której realizują kampanię na rzecz naturalnej diety w przedszkolach „Zdrowy Przedszkolak”

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Zajęcia dodatkowe

Angielski dla dzieci
Języki obce
Angielski dla dzieci
Polska
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
Sport
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
ul. ks. Franciszka Maja 40, Kraków
Zajęcia z matematyki i programowania
Nauki ścisłe
Zajęcia z matematyki i programowania
ul. Torfowa 4, Kraków
or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?