Prawidłowe odżywianie dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

1509035_593017674131386_8587591743137533461_n

Od prawidłowej diety zależy zdrowie oraz samopoczucie dziecka. Problemy mogą pojawiać się, kiedy przebywa w szkole. Samo musi pamiętać o przyjmowaniu posiłków w odpowiednich porach oraz żeby w ogóle o nich nie zapominać. Najważniejsze, żeby już od najmłodszych lat wykształcić w dziecku prawidłowe nawyki żywieniowe, a także zwrócić uwagę na produkty, które powodują tycie oraz złe samopoczucie.

Warzywa dają zdrowie

Przekonać dziecko do spożywania warzyw wcale nie jest tak trudno. Przede wszystkim przykład idzie z góry, a więc rodzice sami muszą pokazywać, że je jedzą. Poza tym kolorowy od warzyw talerz będzie zachęcał dziecko do sięgania po nie. Warto mu wytłumaczyć, że zawierają one mnóstwo witamin, które są potrzebne, żeby lepiej myśleć, mieć więcej siły i zawsze być w dobrym humorze. Warzywa powinny być składnikiem wszystkich głównych posiłków.

Zbilansowana dieta

Przygotowując posiłek swojemu dziecku dbajmy o to, aby spożywało ono produkty bogate w białko, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Najważniejsze, aby dieta młodego człowieka, nie była ograniczona lub zawierała tylko wybrane składniki odżywcze. Chodzi o to, aby dostarczać organizmowi jak najwięcej składników mineralnych oraz witamin.

Ogranicz sól i cukier

Sól spożywana w zbyt dużych ilościach przyczynia się do wielu chorób i schorzeń takich jak, cukrzyca, a także miażdżyca. Cukier natomiast powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej. Dlatego warto ograniczać słodycze. Do napojów można używać miodu, gdzie przy jego produkcji nie użyto cukru. Sól natomiast można zastępować różnymi przyprawami.

Napoje 

Dziecko powinno być uczone, aby regularnie pić, a nie tylko w momencie pragnienia. Zamiast napojów gazowanych i słodzonych warto, żeby wypijało wodę mineralizowaną, niesłodzoną herbatę oraz soki domowej roboty, ale bez cukru.

Systematyczność

Dla prawidłowego rozwoju należy przyzwyczaić dziecko do spożywania posiłków regularnie o tych samych godzinach. To powinno uchronić go od podjadania. Dzięki temu nie będzie przybierało na wadze w niepokojący sposób. Należy spożywać ok. 5-6 posiłków w ciągu dnia.

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Zajęcia dodatkowe

Angielski dla dzieci
Języki obce
Angielski dla dzieci
Polska
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
Sport
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
ul. ks. Franciszka Maja 40, Kraków
Zajęcia z matematyki i programowania
Nauki ścisłe
Zajęcia z matematyki i programowania
ul. Torfowa 4, Kraków
or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?