Jak zimą dbać o odporność dziecka ?

photo-1446042833391-66c26bc1afce

Okres zimowy sprzyja przeziębieniom i różnego rodzaju chorobom. Najbardziej narażone są te dzieci, które mają słabszą odporność. Jednak nie należy od razu zakładać, że jak przyjdzie zima, to na pewno nasza pociecha zachoruje, tylko warto zadbać o profilaktykę. Po prostu należy dziecko przygotować we właściwy sposób na mrozy, minusowe temperatury i częste zmiany pogodowe.

Prawidłowe odżywianie

Dieta dziecka nie może być uboga i jednostajna. Musi obfitować w produkty zawierające witaminy i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania składniki mineralne. Dziecku należy dostarczać zdrowe tłuszcze, białko oraz węglowodany. Dzięki temu łatwiej będzie znosiło trudy związane z zimnem. Przed wyjściem na powietrze dobrze, żeby zawsze zjadło jakiś ciepły i pożywny posiłek, a po przyjściu wypiło napój przeciwzapalny z imbirem, cytryną i miodem. Może być podgrzany, wtedy łatwiej będzie się rozgrzać.

Przebywanie na powietrzu

Dziecko powinno codziennie przebywać na powietrzu co najmniej przez godzinę. Niech biega, bawi się, jeździ na nartach i sankach. Takie postępowanie sprawi, że uodporni się na minusowe temperatury i zahartuje. Nie należy unikać wychodzenia na podwórze, tylko zachęcać dziecko do takich zabaw. Doskonale jeśli jest aktywne fizycznie, bo dzięki temu poprawia swój metabolizm, co korzystnie wpływa na jego rozwój i hamuje możliwość zachorowania.

Nie przegrzewać

Nie należy dziecko zbyt ciepło ubierać, jeśli ma zamiar przebywać na powietrzu. Zwłaszcza jeśli będzie cały czas w ruchu. Należy tak je ubrać, aby się za bardzo nie spociło, bo podczas przerwy w zabawie lub bezruchu, może się ochłodzić i przeziębienie gotowe. Na powietrze najlepiej zakładać dziecku bieliznę termoaktywną, dzięki której wilgoć będzie odprowadzana na zewnątrz.
Pokój dziecka i pomieszczenia, w których przebywa powinny być często wietrzone, a temperatura nie może przekraczać 22 st. C.

Zdrowe nawyki  

Ważne jest, aby dziecko mające 5 lub więcej lat spało od 9 do 11 godzin. To pozwoli jego organizmowi zregenerować się po dniu i z większą energią przystąpić do kolejnego. Niedobór snu powoduje ogólne osłabienie organizmu. Dobrze na dziecko wpłynie też spożywanie ciepłych zup warzywnych, które rozgrzeją i dostarczą wiele cennych składników odżywczych. Jeśli nie wychodzisz z dzieckiem na powietrze, to porób z nim jakieś ćwiczenia fizyczne. Dzięki temu poprawi się jego krążenie i wzmocnią mięśnie, bo przecież ruch to zdrowie

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Zajęcia dodatkowe

Angielski dla dzieci
Języki obce
Angielski dla dzieci
Polska
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
Sport
Zajęcia dla Dzieci z Rodzicami
ul. ks. Franciszka Maja 40, Kraków
Zajęcia z matematyki i programowania
Nauki ścisłe
Zajęcia z matematyki i programowania
ul. Torfowa 4, Kraków
or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?